Training Conflicthantering

Intro

Training ConflicthanteringTraining Conflicthantering, een stevige discussie met een goede afloop

Je zal het best weleens hebben meegemaakt, een flinke discussie tijdens een vergadering. Jij en je collega staan lijnrecht tegenover elkaar. En als je het nog niet hebt meegemaakt, gaat het ongetwijfeld een keer gebeuren. Conflictsituaties zijn onvermijdelijk op de werkvloer. En het kan soms ook goed zijn. Het kan de lucht klaren. Het dwingt je om de zaak van een andere kant te bekijken. Belangrijk is wel dat er een goede afloop is waarin beide partijen zich prettig voelen.

Tijdens de training Conflicthantering leer je hoe je effectief ruzie maakt. Allereerst bekijken we hoe conflicten ontstaan. Soms is het te vermijden en soms kun je je er al op voorbereiden, best handig. Belangrijk is in ieder geval dat je het zakelijk houdt, en de emoties onder controle houdt. Na de training Conflicthantering kunnen jullie als team stevige discussies aan om het vervolgens voor alle partijen goed af te ronden.

De training Conflicthantering wordt incompany aangeboden en op maat gegeven.

Inhoud

Conflicthantering | Effectieve conflictsituaties

Waardoor ontstaat een conflict? Natuurlijk is dat meestal door een meningsverschil, toch kunnen er ook andere oorzaken zijn. Tijdens de training Conflicthantering bespreken jullie de diverse aanleidingen tot een conflict. Misschien weet je er zelf ook al een paar? Een handig preventiemiddel is het geven van feedback. Zo geven jullie elkaar de gelegenheid om je gedrag aan te passen. Bovendien leer je met kritiek omgaan.

Conflicthantering | Hoe ga jij om met een conflict?

Hoe ga jij om met een conflict? Welke rol pak jij? Voel je je hier prettig bij? Ben je assertief of zou je misschien wel wat assertiever willen zijn? Wil je misschien niet altijd haantje de voorste zijn? Tijdens de training Conflicthantering staan we stil bij de verschillende rollen die je kunt pakken. Ook krijg je handvatten om een conflict tot een goed einde te begeleiden. We bespreken de theorieën over mediation en gaan aan de slag met onderhandelmethodes. Heel belangrijk, want conflictsituaties kunnen effectief zijn, mits ze goed worden afgerond. Je zult merken dat dit resulteert in een optimale samenwerking.

Inhoud van de training Conflicthantering

  • Hoe herken je op tijd een conflict?
  • Theorie mediation en onderhandelingsmethodes
  • Oefenen: feedback geven
  • Hoe kom jij over tijdens een conflict
  • Tips & trucs: houd het zakelijk

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de training wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Na het volgen van de training Conflicthantering kun jij effectief ruzie maken met een goede afloop. Je weet hoe een conflict kan ontstaan. Je bent je bewust van jouw rol en weet hoe je die tijdens een conflict kunt sturen en aanpassen. Samen met je collega’s kun jij een stevige discussie aangaan met respect voor de ander. Jullie samenwerking gaat er optimaal op vooruit.

  • Jij herkent een conflict en weet hoe je hier efficiënt mee om kunt gaan
  • Jij bent niet bang om een stevige discussie aan te gaan, sterker nog, jij ziet dit als een succesvolle manier van communiceren
  • Je hebt ervaren hoe je een conflict tot een goed einde kan begeleiden
  • Je herkent je eigen emoties en weet die in toom te houden
  • Je weet hoe je een discussie niet persoonlijk maakt maar zakelijk kunt houden
  • Je bent je bewust van jouw rol en je zelfvertrouwen groeit
Doelgroep

Voor wie?

De training Conflicthantering wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze training is dan ook geschikt voor iedereen die meer wil weten over conflicthantering. Voor deze doelgroepen kan de workshop in het bijzonder interessant zijn:

  • Leidinggevenden
  • HR teams
  • Sales/verkoop teams
  • Mediators/advocaten
  • Bedrijfscoaches
  • Vertrouwenspersonen
  • Zelfsturende teams
  • Teams die conflicten (willen leren) hanteren

Benieuwd of de training Conflicthantering bij jullie past? Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijketrainer.nl.

Investering

Investering

Het trainen en ontwikkelen van teams (directie, management, professionals) is een investering in tijd en geld maar levert nóg meer op. Goed getrainde soft skills zijn onmisbaar in een succesvolle en gezonde organisatie. Het voorkomt stress, uitval door ziekte en laat mensen optimaal functioneren.

Ons aanbod is altijd op maat en we denken graag mee over de mogelijkheden binnen jullie budget. Neem contact op via 015 – 364 97 91 voor vrijblijvend advies of vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze training of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijketrainer.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de training Conflicthantering? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Meer achtergrondinformatie lezen over deze training?  Download hier het PDF bestand

Hiernaast bieden wij onder andere de volgende communicatie trainingen aan: training Relatiemanagementtraining Communicatie vaardigheden en de workshop Provocatief communiceren.

Referenties ZakelijkeTrainer.nl