Training Marketing

Intro

Marketing trainingTraining Marketing, succesvol in contact komen met je klant

Hoe bevorder je de bekendheid van je producten, diensten of bedrijf? Dat is eigenlijk de hamvraag bij marketing. Wil je opvallen, dan moet je aan marketing doen. Het is een vereiste om je te onderscheiden en succesvol te zijn. Met adverteren alleen ben je er niet. Een marketingplan biedt een stevige basis en geeft aan welke weg te volgen. Wie is je klant? Wat zijn de behoeften en wensen? Wat is jullie missie? Tijdens de training Marketing gaan we hiermee aan de slag.

Het theoriegedeelte bestaat onder andere uit het model van Simon Sinek. De why vraag staat hier centraal. Een stukje psychologie, sociologie en neurologie komt hier ook bij kijken. Maar ook de praktische aspecten van marketing komen aan bod die je meteen in praktijk kunt brengen, zoals sociale media en branding. Marketing brengt jou in contact met je klant en met resultaat.

De training Marketing wordt incompany gegeven en op maat aangeboden.

Inhoud

Marketing | Storytelling; hoe vertel jij jullie verhaal

Weet je dat mensen een idee kopen, in plaats van een product of dienst? Wanneer je vanaf nu hier rekening mee houdt, ga je anders verkopen. Allereerst moet je het antwoord weten op de waarom vraag. Waarom verkoop je dit product? Wat is jullie missie. Aan de hand van het why model van Simon Sinek behandelen we jullie waarom vraag. Goed om hierbij stil te staan.

Marketing | Een sterk merk

Vervolgens gaan we op zoek naar jullie klant. Waar kunnen we deze vinden en wat zijn de wensen en behoeften? Deze antwoorden vertalen we naar een marketonderzoek. Hiermee krijg je niet alleen inzicht in je klant, maar ook in je concurrenten. Hoe maak je vervolgens je verhaal over je product of dienst kenbaar? Welke marketingmiddelen zijn er? Sociale media is tegenwoordig een handige tool om in contact te komen met je klanten, mits je deze goed inzet. Met een goed verhaal en geen vluchtige boodschap, bouw je een sterk merk. Tijdens het onderdeel branding krijg jij handvatten die je meteen in de praktijk kunt toepassen.

Inhoud van de training Marketing

  • Theorie: wat is marketing?
  • Wat is de missie van jullie bedrijf, product of dienst?
  • Marktonderzoek
  • Tips & trucs: hoe ga je om met branding
  • Oefenen: hoe creëer je een sterk merk met behulp van verschillende marketingtools

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de training wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Jij weet wat marketing betekent, en ziet de toegevoegde waarde ervan voor de verkoop van jullie producten en diensten. Je weet wat jullie missie is en weet hoe je dit kunt uitdragen. Je weet hoe je een marktonderzoek moet opstellen en kunt dit meteen uitvoeren. Je hebt het belang van storytelling ervaren en kunt dit inzetten voor het vertellen van het verhaal van een sterk merk. Branding is onderdeel van jullie marketingplan.

  • Jij kent het marketingmodel van Simon Sinek en kunt dit vertalen naar jullie bedrijf
  • Marktonderzoek: je weet waar jullie klanten zitten en je hebt inzicht in je concurrenten
  • Je hebt ervaren hoe de verschillende marketingtools kunt inzetten
  • Branding: jij weet hoe je sociale media kunt inzetten
  • Jij weet hoe je je klant moet raken met jullie verhaal (storytelling)
Doelgroep

Voor wie?

De training Marketing wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze training is dan ook geschikt voor iedereen die meer wil weten over marketing. Voor deze doelgroepen kan de training in het bijzonder interessant zijn:

  • (Commercieel) managers
  • Marketing teams
  • Communicatie teams
  • Strategische adviseurs
  • Teams die meer willen weten over marketing

Benieuwd of de training Marketing bij jullie past? Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijketrainer.nl.

Investering

Investering

Het trainen en ontwikkelen van teams (directie, management, professionals) is een investering in tijd en geld maar levert nóg meer op. Goed getrainde soft skills zijn onmisbaar in een succesvolle en gezonde organisatie. Het voorkomt stress, uitval door ziekte en laat mensen optimaal functioneren.

Ons aanbod is altijd op maat en we denken graag mee over de mogelijkheden binnen jullie budget. Neem contact op via 015 – 364 97 91 voor vrijblijvend advies of vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze training of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijketrainer.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de training Marketing? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Meer achtergrondinformatie lezen over deze training? Download hier het PDF bestand

Hiernaast bieden wij onder andere de volgende commerciële trainingen aan: training Sales, training Personal branding of de workshop Introductie marketing.

Referenties ZakelijkeTrainer.nl