Workshop Introductie marketing

Intro

Workshop Introductie marketingWorkshop Introductie marketing, met jullie verhaal de doelgroep raken

Iedereen doet aan marketing, alle grote bedrijven zoals Coca-Cola, Albert Heijn en CoolBlue. Ook voor middelgrote en kleine bedrijven is het noodzakelijk om aan marketing te doen. Waarom is marketing voor jouw bedrijf belangrijk? Daar staan we uiteraard bij stil tijdens de workshop Introductie marketing. Vervolgens gaan we aan de slag met jullie verhaal, de marketingstrategie. Waarom verkoop je dit product of biedt jij deze dienst aan? Wanneer je dit duidelijk voor ogen hebt, kun je op zoek gaan naar de juiste doelgroep en waar je deze kunt vinden. Ingewikkeld? Welnee, marketing is ontzettend leuk.

Tijdens de workshop Introductie marketing leren we jou de basisbeginselen. Natuurlijk krijg je ook tips en adviezen hoe je dit kunt toepassen binnen jullie organisatie. Na het volgen van deze workshop heb jij al een stevige start gemaakt met marketing.

De workshop Introductie marketing wordt incompany aangeboden en op maat gegeven.

Inhoud

Introductie marketing | Strategie en onderzoek

Wat is jullie verhaal? Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? We gaan vooral aan de slag met de waarom-vraag. Waarom wil je iets verkopen en waarom bied je dit specifieke product of dienst aan? Op basis hiervan formuleren we een krachtige boodschap. We leren je hoe je marktonderzoek kunt inzetten om op zoek te gaan naar jullie doelgroep. Bovendien brengt dit de behoeften, voorkeuren en koopgedrag in kaart. Jij krijgt hiermee een overload aan interessante informatie over jouw klanten.

Introductie marketing | Marketingmiddelen

Er zijn verschillende middelen, kanalen die jou helpen jouw doelgroep te bereiken. Adverteren is er daar één van, we geven je tips hoe en wanneer je dit kunt inzetten. Maar er zijn er nog veel meer, zoals nieuwsbrieven, website en natuurlijk sociale media. Een marketingkalender is een handige tool om in te zetten. Tijdens de workshop Introductie marketing ontvang jij tips en adviezen hoe je hier gebruik van kunt maken.

Inhoud van de workshop Introductie marketing

  • Marketingstrategie: wat is jullie verhaal?
  • Marktonderzoek: op zoek naar jullie doelgroep
  • Waarom marketing?
  • Tips & trucs: marketingmiddelen
  • Hoe maak je een marketingkalender?

Bovenstaande inhoud is een indicatie van de mogelijkheden, de workshop wordt op maat aangeboden.

Resultaten

Resultaten

Na het volgen van de workshop Introductie marketing kun jij aan de slag gaan met marketing binnen jouw organisatie. Jij weet wat de basisregels zijn. Strategie, marktonderzoek jij weet hoe je dit moet opzetten en toepassen, maar bovenal ken jij jullie unieke verhaal en kun jij dit formuleren in een krachtige boodschap.

  • Marketingstrategie, marktonderzoek: jij weet wat dit inhoudt en hoe je dit moet opzetten en toepassen
  • Jij hebt jullie unieke verhaal op en krachtige manier geformuleerd
  • Jij weet hoe en waar je jullie doelgroep kunt bereiken
  • Marketingmiddelen: jij kent ze, en weet hoe je ze kunt inzetten
  • Jij vindt marketing leuk, en dit is nog maar het begin
Doelgroep

Voor wie?

De workshop Introductie marketing wordt incompany gegeven en op maat aangeboden. Deze workshop is dan ook geschikt voor iedereen die de basisbeginselen van marketing onder de knie wil krijgen. Voor deze doelgroepen kan de workshop in het bijzonder interessant zijn:

  • Sales/verkoopteams
  • Startende marketingteams
  • Communicatieteams
  • Zelfsturende teams
  • Teams die hun marketing willen optimaliseren

Benieuwd of deze workshop bij jullie past? Wij denken graag met je mee. Neem contact op voor vrijblijvend advies: 015 – 364 97 91 of mail naar info@zakelijketrainer.nl.

Investering

Prijzen

De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de workshop. De genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.

Interesse?

Interesse

Heb je interesse in deze workshop of wil je vrijblijvend en persoonlijk advies, dan kun je contact met ons opnemen door:
· hiernaast het offerteaanvraagformulier in te vullen
· een mail te sturen naar info@zakelijketrainer.nl
· of te bellen naar 015 – 364 97 91

Als je liever hebt dat wij contact opnemen met jou, vul dan hieronder je naam, e-mailadres en telefoonnummer in en we nemen binnen 1 werkdag contact met jou op.

Geïnteresseerd in de workshop Introductie marketing? Vul hiernaast het offerteaanvraagformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Meer achtergrondinformatie lezen over deze workshop? Download hier het PDF bestand

Hiernaast bieden wij onder andere de volgende commerciële workshops aan: workshop sales, workshop klantbeleving of de training marketing.

Referenties ZakelijkeTrainer.nl